Air Up: Maakt het de beloftes van influencers waar?

Het bedrijf AIR UP heeft op Kickstarter (een alternatief van Indiegogo) al meer dan een miljoen medestanders verzameld. Zijn smaakpods zijn allergeenvrij, en zijn hervulbare flessen worden nu in negen Europese landen verkocht. Dit vernieuwende product is niet alleen bedoeld om geld te besparen; het helpt ook om verantwoord consumeren aantrekkelijker te maken voor de consument. Wie nog niet overtuigd is, kan de onderstaande video bekijken om meer over het bedrijf te weten te komen.

Air Up Fles is een hervulbaar drinksysteem

De Air Up is een hervulbaar drinksysteem dat de illusie van smaak in water wekt. Het werkt door smaak op water te spuiten en de gebruikers die via retronasale geur te laten ervaren. De smaken zijn natuurlijk, non-gmo, en bevatten geen calorieën of suiker. Ondanks het vernieuwende concept vinden consumenten het nog steeds moeilijk om het gearomatiseerde water te weerstaan. Het bedrijf wil ook verantwoorde consumptie bevorderen door op zijn website herbruikbare flessen te verkopen.

Om de smaak van kraanwater te verbeteren, heeft Air Up onlangs 40 miljoen euro opgehaald in een venture capital ronde. De startup heeft steun gekregen van bedrijven als Pepsi, dat ook de smakelijke verpakking van het bedrijf heeft getest. Mensen hebben de neiging zichzelf voor de gek te houden als het gaat om het consumeren van een product. Ze kunnen een vleesloos product op een bockwurst laten lijken, yoghurt eten die naar framboos smaakt, of geurende kussentjes onder hun neus houden. Op dezelfde manier wil de Air Up dit probleem uit de wereld helpen.

Het ontwerp van de firma werd geïnspireerd door de zintuiglijke waarneming van de mens. Het menselijk lichaam hunkert naar smaak, maar die smaak gaat meestal gepaard met ongewenste ingrediënten. Gelukkig werd de Air Up ontworpen met precies dit doel voor ogen. Dit nieuwe product zal gebruikers in staat stellen het volledige scala van smaken te ervaren zonder last te krijgen van allergieën of andere gezondheidsproblemen. Het zal ook een schone, veilige manier bieden om water te drinken. Uiteindelijk hoopt de firma dat het voor veel mensen het favoriete drinksysteem wordt.

Air Up Fles

Air Up smaakpods bevatten geen allergenen

Als voorvechter van gezondheid en milieu was ik blij te ontdekken dat Air Up smaakpods geen allergene ingrediënten bevatten. Deze pods zijn gemaakt van BPA-vrij plastic, een milieuvriendelijker keuze dan flessen voor eenmalig gebruik. Ze bevatten ook een voedselveilig siliconen kopgedeelte. In tegenstelling tot plastic flesjes zijn Air Up pods ook recyclebaar. En de verpakking zelf is van gerecycleerd materiaal gemaakt.

Het wordt verkocht in negen Europese landen
Air Up is een Duits bedrijf dat zich snel heeft uitgebreid naar negen andere Europese landen. Het succes heeft geleid tot meer dan twee miljoen klanten en de aanwerving van bijna 300 getalenteerde mensen. De innovatieve verpakkingen en de retronasaal ruikende technologie van het bedrijf helpen dit probleem op te lossen. Het bedrijf werd opgericht door vijf visionaire ondernemers, wordt verkocht in negen Europese landen en heeft investeerders aangetrokken waaronder PepsiCo, Guy Oseary, Ashton Kutcher, Oyster Bay Venture Capital, Freigeist Capital, en andere Duitse business angels.

Fondsenwerving

Aroma start-up Air Up heeft een extra 18 miljoen euro aan nieuwe financiering binnengehaald. PepsiCo, ’s werelds grootste drankenproducent, zou in het bedrijf geïnvesteerd hebben, hoewel een minderheidsbelang onbekend is. Het bedrijf wordt gesteund door investeerders als Frank Thelen en Ralf Dummel, die drie jaar geleden in de start-up investeerden. Vorig jaar kreeg het bedrijf ook financiering van VC OysterBay, geleid door Christoph Miller.

Een team van Duitse ondernemers, Lena Jungst en Tim Jager, heeft via een serie van vijf financieringsrondes meer dan $67 miljoen aan financiering bijeengebracht. De technologie van Air Up transformeert stil of bruisend water in smaken op basis van retronasale geur. Het bedrijf beweert dat hun flessen gemaakt zijn van BPA-vrij Tritan. Het valt echter nog te bezien of het product een commercieel succes zal worden.

De oprichters

De oprichters van Air Up werden geïnspireerd door zintuiglijke waarneming en de rol die aroma speelt bij smaak. De twee richtten het bedrijf mede op met het doel een revolutie teweeg te brengen in de manier waarop mensen hun favoriete voedsel ervaren. In feite is Air Up al in 50 landen verkrijgbaar en heeft het investeerders uit heel Europa aangetrokken. Ze zijn nu op zoek naar extra financiering om hun bedrijf verder te laten groeien. Hier nemen we hun inspirerende verhaal onder de loep. Hopelijk vind je hier wat nuttige adviezen.

Na de succesvolle lancering van hun product besloot het bedrijf de 3D-printing technologie te bekijken. Door 3D-printen te gebruiken voor de productie van hun producten bespaarde de startup aanzienlijke hoeveelheden tijd. Door de snelle bewerking van gereedschap kon de startup sneller op de markt komen dan anders het geval zou zijn geweest. Het bedrijf breidt zich momenteel in heel Europa uit en streeft ernaar tegen maart 2022 240 werknemers aan te nemen. Door zich te concentreren op productontwikkeling maakte air up gebruik van 3D-printing.

De met lucht gevulde fles geeft de gebruikers de indruk dat ze een drank met een smaakje drinken. In plaats van een pakje suikerachtige, kunstmatige siropen in het water te doen, wordt de drank op smaak gebracht met natuurlijke geuren. Gebruikers kunnen flessen kopen in houtskoolgrijs of parelwit en kiezen uit verschillende smaken. Het bedrijf heeft in vijf rondes $67 miljoen opgehaald bij investeerders. Een snelle blik op de vorderingen van het bedrijf kan je enig inzicht geven in zijn unieke bedrijfsmodel en toekomstplannen.

Het is gemaakt met Formlabs 3D printers

Formlabs heeft een verscheidenheid aan materialen om uit te kiezen, en hun White Resin is ideaal voor prototyping. White Resin is ook universeel biocompatibel, waardoor het een goede keuze is voor veel toepassingen. Een andere geweldige hars voor rapid prototyping is de Model Resin uit de tandheelkundige hars serie. Met de Formlabs 3D printers kunnen ontwerpers prototypes maken om hun ontwerpen te testen en zo nodig bij te stellen.

Air Up is een van de vele producten die met 3D-printing technologie gemaakt worden. Het prototyping lab van het bedrijf is uitgerust met Form 3 desktop printers. Het bedrijf ontwikkelde zijn concept met behulp van 3D-printen en koos daarna een materiaal om de prototypes te maken. Het bedrijf koos voor materialen die onder normale omstandigheden niet zouden breken, en de printers produceerden prototypes die waterdicht waren. Geschat wordt dat air up tegen maart 2022 240 werknemers zal hebben.

De Air Up is het nieuwste project van Formlabs. Het bedrijf heeft meer dan 30 Form 3 printers. Om het speelgoed te maken, ontwikkelde Formlabs een speciale hars. Het bedrijf paste ook zijn PreForm en Dashboard software aan om aan de behoeften van Hasbro’s productiefuncties te voldoen. Het resultaat is speelgoed van presentatiekwaliteit dat zeker indruk zal maken. Formlabs’ laatste samenwerking met Hasbro is een mooi voorbeeld van hoe de technologie gebruikt kan worden om speelgoed te maken.

alishafjx7404

Terug naar boven